Wednesday 9 December 2015

Kuching,Sarawak

Nampak footsteps aku..pg sarawak lah pulak.Aku belum pergi lagi pun sebenarnye,saje nak buat gempak sikit..nak pergi sarawak ni pun. Main ye tak ye je jadinye..last-last jadi jugak..tiket last minit ko!! Dengan cuti sekolah lagi kan?? Selalu aku free seat je..tapi di sebabkan kali ni ade org sponsor, aku pergi jelah..dalam pada tu boleh lah aku review sikit sebelum aku berangkat ni. Seperti biasa...sebelum pergi kene lah buat research sikit, cari kereta sewa, hotel..tempat makan yg utama sekali.

Kereta sewa Kuching

Disebabkan aku nk sng jalan-jalan pusing kuching dan kawasan yg sama waktu dengannya aku kenalah cari kereta sewa..masa memang dh suntuk, aku redha jelah kalau dapat ke tidak. Dari apa yg aku dh google ada juga dieorg buat khidmat kereta dan pemandu. Jadi korang jadi 'mem' besar lah..ade driver kaedahnye!!. Macam aku ni, aku cari yg pandu sendiri nak cari kereta sewa tak susah pun..google je banyak yg keluar tapi nak cari yg baik,yang layan je kerenah korang tu mungkin ssh sikit lah. Nak-nak masa puncak skg ni kan. Kekwat ko!! Aku tanye mcm nak tak nak je jwb..pastu.bile mintk kurang sikit terus je xboleh. Tu je dia balas?? Aku siap bg icon senyum kot..hamboi!! Walaupun kereta si xxxx ni murh sikit dari kereta yang aku akan sewa ni, tapi customer service die..masyaAllah..aku bagi 0.01 bintang. Sebab belum apa- apa dah macam tu ikut pegalaman aku..baik tak payah lah,nanti memang tak puas hati punya. Aku bkn nak mintak kurang smpai 50rgt pun..tanye je. Kalau tak boleh cakap jelah, maaf ya cik tak boleh sebab  peak season..aku pun phm jgk. Ni terus balas xboleh Hamboi!! Tak pelah..aku cari lain. Masa tengok website die bukan main lagi, siap cakap boleh bincang sampai jadi..ni baru tanye sikit dah cam tu..belum bincang lagi pun. Baru 2,3 soalan customer dah lari dah. hahahaa
 

Kereta sewa En.Hadi

Lastnye..aku cari-cari lagi,terjumpalah 1 blog..dari blog tu lah aku dapat no.En.Hadi ni,aku try whataaps..cpt je die balas..sebenarnye dari awal aku dh Whatapps En.Hadi ni..walaupun belum confirm nak pegi ke tak..tapi die layan kan aje aku ni..setiap soalan aku..die akan bls dgn cara yang professional..customer service stakat ni aku boleh puji lah..lagi senang sebab En.Hadi tak ambil deposit..tapi jangan pulak sebab tak ambil deposit korang suke-suke nak booked lepas tu tak datang ke tak jadi tak bgtau..tu memang nak kene sekeh laju-laju..kejujuran tu penting. Sape-sape nak pergi Kuching nak sewa kereta boleh lah try Whatapps/Call En.Hadi ni..die byk jgk kereta..auto manual..boleh try tanye orangnye baik je..aku tak leh cite lebih sebab tak jumpa lagi,cuma stakat ni..service die paling ok. Ni nombor HP En.Hadi +6014-5893433. Nanti aku akan review lagi pasal keadaan kereta dengan lain-lain bile dah sampai sane. So far so goood.

Flight + Hotel

Kali ni disebabkan aku dah last minit sangat,jalan terbaik adalah booked guna airasiago..aku dah tgk habis dah dari semua website kalau beli asing memang mahal sgt..extra RM100++ jadinye disebabkan itu aku booked je guna aisrasiago buat pertama kalinya..murahlah sikit utk waktu ini..

Aku pilih duduk kat Telang Usan Hotel. Kire hotel yg paling murah antara hotel yg ok review die..yg lain tu mahal..berbintang kejora. Tapi kalau korang book awal boleh dapat murah, aku tengok hotel dekat Kuching ni tak adalah mahal sangat..kire ok lah.kalau harga biasa semalam 150 ke 200 tu korang dah boleh dapat hotel 4 bintang cm tu. Utk 3 malam harga hotel RM 195.99(Termasuk Breakfast)  kirelah sendiri bape ringgit semalam. Malas kan aku?? Hahaha

Kalau korang booking guna airasiago  guna kad korang akan dpt 2 kali msg notification dekat telefon korang...sebab die akan split payment korang..1 utk tiket flght..1 untuk hotel.. kalau korang tgh nak byr tu tiba- tiba ade error baik check dulu akaun sebelum korang click lagi nk buat payment takut nanti jadi mcm aku double charge, yang tu aku cite nanti.

Tu jelah aku nak cite setakat ni..review penuh,bile aku dah sampai sane..jejak je kaki aku kat Sarawak maknanye aku dh complete round 1 Malaysia..hopefully semuanya ok..kuchingggg aku datangggg!!!!


No comments:

Post a Comment

Jalan-Jalan ke Taiwan (8H 7M) - Day 2

Day 2 (Keelung - Heping Island)  Hari kedua, kiteorang akan ke Keelung dan Heping Island naik public transport. Kiteorang naik MRT dan bas...